tisdag 6 september 2011

Hem ljuva hem

Tycker att det är så skönt att komma hem efter jobbet. Särskilt de dagar Johan har hämtat barnen. När jag kommer cyklandes är middagen avklarad och barnen mätta och nöjda. Jag behöver bara möta dem med en stor kram, höra hur dagen har varit. Jag njuter av att slänga av mig jobbkläderna och ta på mig något riktigt bekvämt. Sätta mig tillsammans med barnen en stund, bygga lego, spela spel eller bara titta på TV tillsammans. Idag blev det en cykeltur med Agnes medan Maja var på innebandy.

Jag gillar kvällsrutinen med pyjamas, kvällsfika och läsning. Det är, förutom morgonen, den stund på dagen jag känner mig närmast barnen. Inga kompisar eller störande moment, utan vi har varandras fulla uppmärksamhet. Värdefulla pratstunder och mysig närhet, även om det så klart är hopplöst att få dem i säng vissa kvällar...

När barnen har lagt sig har jag och maken vår stående kvällsrutin. Varsin soffa, te, tända ljus och oftast TV för J medan jag sitter med datorn. Småprat och fin tillsammanskänsla även om vi är fokuserade på olika saker.

Det är så skönt att känna att kroppen landar efter en hel arbetsdag. Så skönt att vara hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar