måndag 22 augusti 2011

Omöjligt uppdrag

Med hösten och skolstarten kommer behovet av att uppdatera barnens garderober. I år har jag dock stött på ett nytt problem. Nu när Maja passerar storlek 128 finns det inte längre fina enkla kläder att hitta på någon av de större kedjorna. Det är små tonårskläder med glitter, urringningar och lackbälten. Och inget av det vill jag att min åttaåriga dotter ska ha på sig!

Maja är otroligt tacksam när det gäller kläder, hon tar nästan på sig vad som helst och protesterar i princip aldrig. Vi har dock lite olika smak så de plagg jag hittar faller inte alltid damen på läppen. Men just nu hittar jag ingenting. Visst finns det kläder i andra butiker än hos kedjorna, men jag drar mig för att betala flera hundra för plagg till en tjej som älskar att klättra och klänga i skogen. Som kommer hem med sönderslagna knän och smuts upp till armbågarna och som fortfarande spiller på sig vid nästan varje måltid.

Så det blir till att sätta sig och surfa på barnkläder som inte är för barnsliga och inte för tonårsaktiga...

2 kommentarer:

  1. Hej,
    jag har en dotter som är jämngammal med din. Jag har haft det här problemet med kläder i flera år. Suck. Min flicka är lång och kraftigt byggd – hon är nu ca 140 cm och 8 år... Ja, du fattar. Hon drar alltså storlek som 11-12-åringar. HM kan man glömma om man inte har en spinkig dotter, det är sorgligt. Pop funkar, men är ju lite präktigt och framför allt dyrt! Märken som vi båda gillar är Noa Noa, House of Lola, Zara (kan ha en del vettigt) och Pomp de Lux. Men jag håller med dig om att det finns väldigt dåligt med kläder i affärerna när barnen passerar storlek 128.

    /L

    SvaraRadera
  2. Lotta, visst är det trist... Har nu hittat lite på Zara, Stadium och hoppas på House of Lola försäljningen jag ska på om en vecka :-). Men det märkliga är att det tom är svårt med ytterkläder om man inte går på PoP eller sportaffärerna. En affarsidé kanske!
    /Hanna

    SvaraRadera