torsdag 18 augusti 2011

Inte i form...

Igår sprang jag i Form loppets 5km runda här i Sundbyberg. Anmälde mig till loppet i början av sommaren för att ha det som morot att träna under semestern.

Tanken var att jag skulle få en bättre tid än förra året och att jag skulle känna mig i bättre form när det var dags att dra på sig tävlingströjan. Tyvärr (som så ofta) blev det ju inte som jag hade tänkt med träningen i sommar. Istället för löprundor på lätta ben blev det godis och vin. Tror jag har fått ihop 7,5 km totalt på tre månader...

Så målet igår blev istället att ta sig runt hela banan springande, och det gjorde jag. Känns bra trots att tiden inte är något att prata om. Men nu känner jag mig faktiskt motiverad att komma igång med träning i höst. Nu SKA gymkortet dammas av och löparskorna nötas och de extra sommarkilona ska förhoppningsvis bli ett minne blott. Är det någon som är på?

3 kommentarer:

  1. Alltid darling! Jag ska heja, tjata, och tracka dig om du försöker maska, jag lovar :-)
    Och det var bra jobbat i onsdags, du sprang ju hela vägen!

    Kram/din egen PT

    SvaraRadera
  2. Absolut, jag är på! Mina löparskor längtar ut till skogen:-) Kram

    SvaraRadera
  3. Tack Ann, det kommer att behövas. Du är min förebild! Blev faktiskt lite inspirerad av din man igår också, kan han så borde väl jag kunna ha ett godisstopp? Kram

    Annica, härligt! Ser fram emot skogsturer och bodypump-pass i höst :-) Kram H

    SvaraRadera