fredag 18 juni 2010

Fredag

Fredag är åter här. Johan har sommarfest med jobbet så jag o tjejerna har haft fredagsmys med grannar som också var gräsänkor. Vin, goda ostar och trevliga samtal oss mammor emellan. Barn som lekte jättebra tillsammans allihop.

Det är sådana här kvällar som fyller på med energi, får en att uppskatta det man har. Maja fick med sin en kompis hem, nu sussar de sött på vinden. Fortfarande så små och oskyldiga. Tänk om man fick stanna dem nu. Att de inte skulle bli tonåringar, att de kunde hoppa över det. Slippa oroliga vaknätter och tonårsuppror, komma undan oron för hur de mår och vad de gör. Slippa se dem fulla, skrålandes på en studentkortege genom city. Jag vill konservera dem nu i det lyckliga, oskyldiga tillstånd de befinner sig i och sedan, när det är dags, knäppa med fingrarna och då är de 20 och förståndiga, ansvarstagande vuxna.

Men det går ju inte till så, jag vet. Vi måste igenom tonåren med dem. Men än så länge är de små, jag får pussa dem hur mycket jag vill, de kommer till mig med alla sina bekymmer, mamma och pappa är fortfarande idolerna. Bra så, imorgon är en annan dag som Christer Björkman skulle ha sagt. Nu njuter jag av lugnet den sista halvtimmen av veckans skönaste dag.

2 kommentarer:

  1. Åh jag håller verkligen med. Var på Parken Zoo idag och vi hade en underbar dag. Lyckliga , goa, frågvisa och spralliga små barn som är intresserade och glada över allt. Att se dem skratta över att det pirrar i magen att åka karusell tex. gör en själv så glad. Och jag vill inte heller att de ska bli större, det är så underbart som det är nu då de blivit lite större men fortfarande så små så man får pussa och mysa med dem. Hoppas du hittar något imorgon förresten, synd jag inte kan vara med. Risken är väl kanske att det kan vara lite hysteriskt på stan imorgon då de gifter sig men kanske du lyckas få se dem:) Funderar om jag också ska boka in hårfix hos frisören på din stora dag, ja om hon har tid med något enkelt då isåfall. Vi får prata mer snart. Jag ringer på söndag om midsommar också. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja kan verkligen göra sin mamma lycklig de små! Ska bli mysigt att ses imorgon och på fredag :-) Kram

    SvaraRadera