söndag 8 november 2009

Hjärteweekend

I julas fick Johan en övernattning på Sundbyholms slott i present av mig. Igår, nästan ett år senare var det dags. Farmor kom hit som barnvakt och vi tillbringade ett trevligt dygn från hemmet. Afternoon tea, utomhusbad i bubbelpool, trerättersmiddag med levande ljus och tid för att prata, läsa och varva ner. Mota bort höstrusket, alla måsten och stressen. Dela en flaska rött. Se varandra.
Kan varmt rekommederas!

Vi avslutade helgen med att hälsa vår allra nyaste granne, en femdagars bebis, välkommen. Nyfödda är verkligen små mirakel, sköra, hjälplösa men självklara. Man glömmer så fort, tiden rusar, känns overkligt att vår minsting fyller fyra om tre månader.

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Kul med en "outing". Man behöver det mellan varven. När åker ni till Thai då? Laddad?
    Visst blir man förundrad då man träffar småbebbar och får lite distans till sina egna. Jag tror att då de passerat tre, då flyger tiden iväg. Då någon frågar om jag är sugen på en trea tänker jag först "ja, självklart". Men när jag sedan tänker efter så inser jag att det skulle minst bli 7 år mellan Oliver och den minsta. Det låter galet mycket. Och Ubbe närmar sig 40. Ja...vad säger man..Time flies

    SvaraRadera
  2. Ja det behövs! Såå laddad, nedräkningen har börjat, bara två månader kvar :-)
    Jo vad hände med den där 27-åringen man nyss var?? Inser att man måste njuta mer i nuet, tiden springer alltför fort. Ha det o hälsa

    SvaraRadera
  3. Hej Hanna, vad kul att ni var nöjda med Sundbyholms slott! Vi har också varit där och tyckte att det var super! Helt perfekt tid på året att åka iväg så där på tu man hand :) Vi ska bara repa oss från alla sjukdomar vi håller på med i vår familj...så ska vi också försöka ta oss iväg. Ha en härlig helg! Kram Ebba

    SvaraRadera