tisdag 28 januari 2014

Mycket vardag...

Tisdag och en riktig blåvecka. Första gången på ett år och fyra hemmamånader som jag börjar känna mig ordentligt rastlös. Jag har njutit -och njuter fortfarande av att vara hemma men nu när det är slutspurten blir det på något tokigt sätt att man ställer om sig för något annat. Ska på möte på jobbet på torsdag så det kanske är det som spökar.
En annan bidragande orsak är vädret. Bara ett par minusgrader men det blåser något alldeles galet. Igår kurade vi inne hela dagen och dagens promenad till affären hade jag gärna haft ogjord. ICA utflykten (på tom mage) gjorde iallafall att en del godsaker fick följa med hem. Så nu mumsar jag kanelknäcke med ost så det knakar och värmer mig med en stor kopp te medan jag ser fram emot kvällens biobesök med en kär vän och väntar på att vildtoringen ska vakna och äta lunch.

Fint så en vanlig tisdag i januari..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar