torsdag 13 december 2012

Mer pyssel

Jag tycker att det är roligt att göra fina paket och hemgjorda kort och uppskattar själv att få presenter som är omsorgsfullt inslagna.

Det finns ju inte alltid tid och kraft för det men jag försöker alltid göra något extra utöver affärernas trista kartonger. För mig är det en del av gåvan!

Igår slog jag och tjejerna in julklappar och när alla barnen sov gjorde jag lite kort. En mysig del av julförberedelserna här hemma!




I år har tjejerna för inget luciauppträdande på skolan, så för första gången på åtta år får jag titta på Lucia på TV istället...

2 kommentarer:

  1. Fina paket!
    Mina barn är jämngamla den dina flickor, och för första gången sen de var små pluttisar så blev det inget luciatåg för oss heller. Det kändes lite konstigt att inte stryka lucianattlinnet, klä luciakronan med lingonris och leta rätt på pepparkaksdräkten i går kväll... Jag hoppas att det bara var i år som det blev så :-(

    /Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med Karin, kändes jättetråkigt både för oss vuxna men framförallt för tjejerna som gärna hade lussat! Hoppas också på nästa år...

      Radera