söndag 19 december 2010

4:e advent

Idag läser vi den 19:e november i almanackan, ofattbart men kul att det bara är några dagar till julafton! Vi har firat fjärde advent genom att skotta, åka stjärtlapp, skotta, fira lilla I som fyller 2 år och sedan skotta lite igen. Det är en riktig vinter vi har!

I år blir det ett lite annorlunda julfirande för vår del. Familjen tillsammans med mina bröder packar bilen för att åka upp till fjällen över jul. Jag som är traditionell när det gäller högtider och ett riktigt julfreak har varit lite skeptisk, men det kommer nog att bli jättemysigt. För första gången på 36 år kommer jag inte att fira tillsammans med mina föräldrar, det känns jättekonstigt. Men jag tänker att vi är väldigt lyckligt lottade som fått fira jul tillsammans i alla år. Det är ingen självklarhet. Och när det inte kunde bli så i år känns det roligt att göra något annorlunda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar