fredag 12 november 2010

Oflyt

Stockholm har en fantastisk lokaltrafik, väl utbrett och med täta avgångar. Fantastiskt när det fungerar och flyter på.

Den sista veckan har jag dock haft maximalt oflyt, nio gånger av tio har jag varit frustrerad. Som den Stockholmare jag har blivit springer jag alltid i rulltrappan på väg ner mot perrongen, jakten på minuter pågår två gånger om dagen och den här veckan har jag förlorat i princip varje gång. Antingen har jag missat tåget med en hårsmån eller så har det varit inställda tåg på grund av vagnfel vilket har lett till ofrivillig väntan på att åka till jobb eller skola.

Imorse var inget undantag, vagnfel och 13 minuters väntetid istället för de max 6 minuter det brukar vara. På väg hem skulle jag möta upp Johan för att tillsammans hämta barnen och göra helg. Missade såklart tåget med en hårsmån. Hoppar på den andra linjen för att träffa Johan som står och väntar på T-centralen. Då blir det fel på det tåg jag sitter i, det måste startas om - två gånger - och jag blir inlåst i tio minuter vilket självklart leder till att jag missar även efterföljande tåg till Akalla. Behöver jag säga att jag var något upprörd när jag kom till skolan 20 minuter senare än beräknat?!

Skönt att det fredag. Håller tummarna att jag lyckas lite bättre nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar